Philips 9000 series BDP9600

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 9000 series BDP9600 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

karst mol 18-07-2014
Geschreven voor: Philips 9000 series BDP9600

Ik heb bij elkaar 10 3D films op dit toestel gezien en Avatar speelt hij niet af(unknown disk).Hij was al een keer kapot en is toen gerepareerd maar na een tijdje kreeg hij weer nukken?.Philips zegt gewoon dat het een software probleem is en dat dit toestel geupdate moet worden maar hoe lang dat duurt weten zij niet?Ikheb 575 euro voor dit toestel betaald en dit is echt weggegooid geld want soms doet de ondertiteling het ook niet? Leuke service PHILIPS.

karst mol 05-06-2014
Geschreven voor: Philips 9000 series BDP9600

Dit apparaat is al een keer in reparatie geweest toen ik hem een maand had en nu kan ik avatar 3D niet afspelen?(geeft unknown disk aan).Volgens Philips is het een software probleem en kunnen zij er niets aan doen?.Ik moet maar wachten op nieuwe updates en ze weten niet waneer.Ik heb 575 euro voor dit toestel betaald en Philips doet er niets aan.

Henry Leenheers 06-06-2014

Ik heb de mijne na 4 reparaties weggegooid, Het bleef klooien met dat ding. Het ziet er weliswaar prachtig uit, maar voor mij nooit geen Philips meer. Heb nu eem goedkopere Yamaha tot volle tevredenheid.

TFT 13-01-2012

-----------Update review, 13-1-2011----------
Geloof me ik zeg dit is gewoon de beste blu ray speler die er is. Heeft een superieure beeld en audio kwaliteit en speelt echt zoo goed als alle formaten af en is ook nog eens super snel. Hij is ook heel erg goed in het upscaling van dvd. En dank zij de qdeo-videoverwerking chip geeft hij het best mogelijke beeld wat maar mogelijk is. Deze speler is zijn prijs oké hij is niet goed koop meer dan waard. Speler werkt goed ben nog geen problemen tegen gekomen. Zeer fraai apparaat

---------1e review, 30-3-2011----------
Ik heb deze vandaag gekocht. En ik gebruik deze met een philips tv 37PFL9603D/10. Heeft ongelooflijk mooi beeld en geluid bij zowel blu ray als DVD weergave. start zeer snel op laden van blu ray gaat erg snel in iedere geval een heeel stuk sneller als mijn vorige speler. Namelijk een sony BDPs300 die een slak is als het om opstarten en laden van blu ray's aankomt. Die had alleen voor power on 75 seconde nodig en dan de rest nog. Veel blu ray's werden niet goed afgespeeld op de BDPs300 waar de philips die zonder problemen afspeelt. Ook qua gebruik gemak vind ik die Philips een heel stuk beter. Heb nog getwijfeld tussen deze en de DMP-BDT300 van Panasonic. Maar die twijfel heeft niet lang geduurd. Bij blu ray geeft de Panasonic erg goed beeld bij dvd weergave vond ik de speler dan weer iets wat tegen vallen in vergelijking met de philips. Daarbij heeft deze ook een matige laadtijd en weinig ondersteuning voor de weergave van bestanden van een usb stick of pc. Ben zeer te spreken over de BDP9600 ga ik nog lang plezier van hebben. Ik heb de blu ray van Earth gezien wat is dat mooi beeld ongelooflijk. Ik kan iedereen deze blu ray speler aanbevelen.

Boneka 23-01-2012

Ik heb zelf nog een Sony waar ik heel tevreden mee ben, maar vroeg me af of je met deze speler ook naar U-tube en zo kon kijken. Sony heeft namelijk een heel scale aan mediamogelijkheden. Zo ook tv programma's kijken.

Wat ik wel mis is het gebruik om de ondertiteling te verplaatsen. Is deze functie wel bij Philips?

Gebruiker Philips 12-01-2012
Geschreven voor: Philips 9000 series BDP9600

Speler gekocht op 15-06-2011. Tot 19-12-2011 geen problemen. Daarna beeld valt om de 5/10 min. uit en geluid via Bose Cinemate GS Series II gaf rare tikken als een platenspeler. Door een update op mijn Philips 46PFL9705H, lijkt het probleem verholpen. Het uitvallen van het beeld te toestel voor de 2e keer door Philips laten ophalen ter reparatie. Hopelijk gaat Philips bij de 2e reparatie nu wel de blu-ray speler repareren of vervangen.

Service aan de telefoon laat te wensen over

PaulesH 28-12-2011
Geschreven voor: Philips 9000 series BDP9600

Geweldige speler. Mede gekocht door de lovende reviews in o.a. audiobladen. Ben normaliter niet zo'n Philips minded, dus totaal blind op reviews/testen gekocht. Geen moment spijt van achteraf. Deze speler geeft nl een subliem beeldplaatje zowel met blu-ray als dvd (upscaling). Ook het geluid van pure audio blu-ray's als Steven Wilson of Sarah K. (5.1 LPCM middels analoge aansluitingen) klinkt grandioos. Geluid van films (bv DTS HD) loopt middels digitale aansluiting naar mijn receiver die dantevens voor de omzetting/conversie zorgt. Instellingen zijn kinderspel en te volgen middels tv scherm, en kom je er toch niet uit: Philips levert een goede gebruiksaanwijzing erbij. Degelijkheid is op en top met zijn dikke aluminium behuizing. De lade daarintegen had wel wat beter gekunt, beetje fragiel plastic. Nog een klein minpuntje: de touchgevoelige toetsen op het apparaat reageren niet altijd direct na aanraking. Ik moet soms wel 2 a 3x drukken op de "eject" toets eer de lade wordt geopend. Afstandbediening is héél eenvoudig gehouden met enkel de hoofdnodige toetsen, vormgeving ervan is een beetje over de top design.

edison 13-11-2011
Geschreven voor: Philips 9000 series BDP9600

Hallo , inmiddels is de bd 9600 weer keurig afgeleverd door Philips .
De laatste software is nu geinstaleerd maar helaas duurt het nog steeds erg lang voordat bij het opstarten de dvd lade opengaat .
Ik lees bij div testen in binnen en buitenland dat hier over geklaagd wordt , dus het is niet zo als ik dacht alleen bij mijn exemplaar .
Hopende dat de volgende update hier verbetering in brengt .
Verder nog steeds niets anders dan lof voor deze speler die betreft degelijkheid / beeldkwaliteit / en geluidskwaliteit de concurentie op achterstand zet .

Gr Wil .

edison 07-11-2011

---------- update review, 11-07-2011 ---------
Hallo hierbij nog even een update betreft de Philips .
Inmiddels staat hij bij Philips voor twee problemen .
1 als ik op de tots druk om de lade te openen moet een aantal keren drukken en uiteindelijk gaat hij dan open .
2 ik wilde er een update op zetten maar zowel via internet als usb werdt dit niet geaccepteerd .
Philips heeft me zelfs nog een usb stick opgestuurd met de update maar dit werkte ook niet.
Inmiddels is de speler keurig door een koerier opgehaald en zal na twee weken weer teruggebracht worden .
Bij terugkomst zal ik me weer melden , zijn er soms meer met dit probleem ?

Gr Wil .

--------- 1e review, 20-07-2011 ---------
Ik sluit me volledig bij de andere gebruikers aan wat een een sublieme machine is dit .
Super beeld kwaliteit geweldig geluid Philips wat dat betreft complimenten .
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat en volledig op de toekomst voor bereid.
Waar ik absoluut niet over te spreken ben is de afstands bediening wat een drama ding is dit .
De meeste knopjes zijn zo klein dat er niet normaal mee te werken is , als je dan zo'n goede machine maakt dan is het echt triest dat je er zo'n afstands bediening bij doet .
Gr Wil Buis

Fraaank 08-11-2011

ad 1. Rustig wachten tot er "home" verschijnt, dan drukken;
ad 2. Welk soort schijf zat er in tijdens de update?

Gaudi86 29-08-2011
Geschreven voor: Philips 9000 series BDP9600

Deze blu-ray speler is zeer goed en snel. Je hoeft geen minuten te wachten voordat de blu-ray dvd start en je de film kunt bekijken. Een waarschuwing op een blu-ray dvd dat het enkele minuten kan duren voordat de film begint is na enkele seconden weg en de film wordt gestart. Ook is het beeld van een normale dvd heel mooi op een HD scherm, beter dan van mijn vorige dvd speler (een oude Denon). Daarnaast is het geluid ook prima van normale cd's. Deze blu-ray speler heeft ook zijn eigen AD conversie van het geluid (naar 7.1 of 5.1), maar die heb ik nog niet geprobeerd. Mijn versterker is goed genoeg (denk ik), maar ik ga dat zeker nog een keer controleren. De afstandsbediening verdient niet de hoofdprijs, maar eenvoudig is die wel. De "simplicity" van Philips zullen we maar zeggen.

Phil neutral 30-06-2011
Geschreven voor: Philips 9000 series BDP9600

Ik kan het alleen maar volmondig eens zijn met de vorige reviews van deze geweldige blu-ray speler.
Dankzij de ingebouwde Qdeo chip heeft dit toestel een ongekend goede beeldkwaliteit.
Dvd's afspelen doe ik nog zelden maar ook deze zien er heel erg goed uit.
De speler is niet goedkoop maar je krijgt er wel heel veel voor in de plaats en er zullen maar weinig spelers zijn die kunnen tippen aan deze Philips.
Ik ben heel tevreden over mijn aankoop en kan deze dan ook aan iedereen aanbevelen. Je zult er zeker geen spijt van hebben!

EDD64 27-06-2011
Geschreven voor: Philips 9000 series BDP9600

Uitstekende speler die zijn hoge aanschafprijs meer dan waard is. Ook het upscalen van gewone dvd's doet de speler voortreffelijk. Het kijken naar blu-ray discs is werkelijk een genot. Een echte aanrader dus en één van de beste blu-ray spelers op de markt.

Bart Flevo 20-06-2011
Geschreven voor: Philips 9000 series BDP9600

Vandaag gekocht. Prima apparaat, zit stevig in elkaar en vindt het thuisnetwerk (wifi n) vlot. Momenteel heeft Philips rebate-actie van EUR 100,- (geldig tot 3 juli a.s.), wardoor prijs nu aardig scherp is.

Denandere 16-01-2012

Hoe kan je nu een review maken met een score van 10/10 voor een toestel dat je niet eens deftig kunnen testen hebt?
Schrijf een review als je die een maand hebt en het heeft wat meer nut!

-Vincent 28-03-2011

Philips BDP9600 aangesloten op:
-Toshiba 55" full HD tv
-Marantz versterker SR5004
-Harman/Kardon 5.1 boxen

Mooie Blu-ray speler met een zeer goed upscaling! Eerst een DVD bekeken op een gewone DVD-speler en daarna op de BDP9600. Het resultaat is echt verbluffend! Blu-ray kwaliteit wordt net niet gehaald maar komt ongelooflijk dicht in de buurt. Blu-ray films zijn prachtig, geluid is gewoon goed. Enig minpunt is dat hij best traag is met opladen. En de hoge prijs. Maar daar heb je uiteindelijk wel een hele mooie speler voor!

Paul Dlb 12-02-2011
Geschreven voor: Philips 9000 series BDP9600

Ik heb dit toestel beoordeeld op een 50" Pioneer plasma scherm dat ook twee high-end luidsprekers aanstuurt. De meeste Blu-ray spelers leveren goede beeldkwaliteit af met Blu-ray schijven maar bij de weergave van DVD's en Youtube treden er wel degelijk grote verschillen aan het licht. Gezien de meeste bestaande titels enkel in DVD formaat beschikbaar zijn, was dit voor mij dan ook de reden om voor deze Philips speler te kiezen die uitgerust is met de Qdeo beeldverwerking. Mijn keuze heeft me allerminst ontgoocheld! DVD's worden zonder korrel of andere artefacten met fotografische nauwkeurigheid opgeschaald naar 1080p. Lage resolutie video's van Youtube worden eveneens met verbazingwekkende kwaliteit gereconstrueerd op het grote scherm.

Dit toestel ondersteunt DLNA: muziek, foto's en video kunnen van op een PC op het scherm afgespeeld worden. Deze functies werken weliswaar probleemloos, maar de navigatie is toch omslachtiger dan dezelfde functie bij Pioneer. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk een volgend nummer te preselecteren zonder de weergave van een huidig nummer te onderbreken. Ook mis ik de weergave van de hoesfoto bij een afgespeeld nummer. Ik kan me evenzeer niet van de indruk ontdoen dat deze Philips speler het geluid (althans zoals beluisterd via HDMI) subtiel bewerkt door lage en hoge tonen lichtjes op te drijven.

Dit toestel komt met "Net TV" applicaties. De meest relevante daarvan zijn een Internet radio tuner die zeer goed werkt en Youtube. Bij de bediening van deze twee functies komt een belangrijk tekort aan het licht. De knopjes van de bijgeleverde afstandsbediening zijn zo klein (2.5 mm) en hebben zo'n slechte "tactiele" respons dat het eigenlijk essentieel is een betere afstandsbediening te kopen (bvb de Philips Prestigo SRT8215). In de marge vermeld ik dat het besturingssysteem van deze speler vrij traag is en - zeer uitzonderlijk - wel eens wil vastlopen bij een internet functie.

Samenvattend: dit toestel is absoluut aan te raden voor wie op zoek is naar de beste beeldkwaliteit van DVD. De bijgeleverde afstandsbediening is absoluut ondermaats. Er zijn enkele andere minder belangrijke punten die hopelijk via een upgrade van de firmware opgelost worden.

kralahome 06-01-2011
Geschreven voor: Philips 9000 series BDP9600

Ik heb dit toestel vooral gekocht omdat het uitstekend presteert op het vlak van de-interlacing en scaling (mijn receiver (AVR 3808 van Denon) en vroegere blu-rayspeler (Panasonic DMP-BD 30) scoren op dit gebied maar matig). Mijn blu-rays zijn voornamelijk registraties van concerten in 1080i en met de BDP 9600 wordt de weergave echt schitterend. Materiaal in 1080p is de overtreffende trap en verrast met adembenemende beelden. Ook gewone dvd's, die vroeger niet echt overtuigden op mijn 58 inch scherm, bieden nu detail, levensechte kleuren en een groter gevoel van diepte. Ze zijn met deze speler opnieuw meer dan de moeite waard om te bekijken. Op gebied van klank presteert deze speler uitstekend met blu-rays en dvd's. De weergave van cd's is behoorlijk. De mogelijkheid om films te bekijken via Net TV heb ik nog niet uitgeprobeerd, omdat er nog geen materiaal in HD beschikbaar is. Een minpuntje is de zeer smalle lade, waarin de schijfjes met de grootste zorg moeten geladen worden om blokkering te voorkomen.

dikkie13 05-01-2011
Geschreven voor: Philips 9000 series BDP9600

Mooie speler, zeker voor dit bedrag. Bediening is eenvoudig, speler is stil en snel. Beeld is mooi en het audio schitterend. kortom een apparaat waar je geen spijt van zult hebben.

rich-nl 01-01-2011
Geschreven voor: Philips 9000 series BDP9600

Eindelijk een blu ray speler die doet wat ik er van verwacht.
Zeer degelijk gebouwd geweldige beeldkwaliteit zowel met dvd en blu ray films en een zeer overtuigende geluids weergave.
Pluspunt is de snelle laadtijd en de ingebouwde wifi.
Opmerkelijk is dat deze speler ook zeer stil zijn werk doet!
Ben dan ook super tevreden met mijn aankoop.
Philips heeft met deze Bdp9600 blu ray speler eindelijk weer een High end positie verkregen behoort tot de toppers die momenteel verkrijgbaar zijn.

berrycompier 19-11-2010
Geschreven voor: Philips 9000 series BDP9600

Ik vind het een prachtig apparaat, vooral het beeld is gigantisch mooi als je een bluray kijkt.

Het enige is ik heb me geluid via de digitale uitgang aangesloten ( Optisch ) en nu merk ik dat als iemand in een film spreekt, dat ik het geluid via me surround set eerder hoor dat dan er op tv wordt weergegeven. dus het beeld en geluid lopen niet synchroon.

vschagen 19-10-2010
Geschreven voor: Philips 9000 series BDP9600

Ik had hiervoor de BDP9100 en deze is veel sneller in alle opzichten. Als je 8x of 16x beeld versneld dan blijft het goed en snel beeld geven. Gewonen DVD zier er veel beter uit.
NET TV is via draadloos netwerk te gebruiken en deze is veel sneller dan mijn TV die ook NET TV heeft. Het iszo snel dat mijn vrouw het als een PC beschouwd maar dan kom je er achter dat NET TV toch iets anders dan gewoon internet op de computer.
Installatie is een makkie en ik heb nog geen nadelen ontdekt. Geluids niveau is goed. En wat mij bijblijft is vooral snelheid en mooi beeld. En daar deed ik het voor.